ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
Α)
ΠΕΜΠΤΗ, 05 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009
Διεθνής διάκριση φοιτητών για λογισμικό σχεδιασμού γεωτρήσεων πετρελαίου
Έντυπη Έκδοση
Ελευθεροτυπία, Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2009
Εξπέρ στις γεωτρήσεις πετρελαίου
Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ
Μολονότι βιομηχανικοί κολοσσοί του πετρελαίου από το εξωτερικό ενδιαφέρονται για το εγχείρημά τους, οι ελληνικοί φορείς περί άλλα τυρβάζουν. Ο λόγος για δύο νέα παιδιά, που μόλις πήραν το πτυχίο τους από το Πολυτεχνείο Κρήτης και κατάφεραν να κερδίσουν την πρώτη θέση σε διαγωνισμό προπτυχιακών φοιτητών στη Σκωτία παρουσιάζοντας την εργασία τους: «Ένα ευκολόχρηστο λογισμικό πακέτο για σχεδιασμό γεωτρήσεων υδρογονανθράκων, για εκπαίδευση φοιτητών».
Οι φοιτητές είναι : o Παναγιώτης Δαλαμαρίνης, 26 χρόνων από τον Άγιο Βασίλειο Κορινθίας, που πρόσφατα αποφοίτησε από το Τμήμα Μηχανικών Ορυκτών Πόρων και ο 23χρονος Ανδρέας Πανάκος από τη Λακωνία, που τελείωσε το Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών-Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης υπό την επίβλεψη των πανεπιστημιακών τους δασκάλων, Β. Κελεσίδη και Μ. Λαγουδάκη
Η εργασία των φοιτητών πήρε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό για τους προπτυχιακούς φοιτητές, «Society of Petroleum Engineering», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του «Offshore Europe 2009» στο Αμπερντίν στη Σκωτία, την Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2009.
B)
Εξαιρετική η συμμετοχή των δυο ελληνικών ομάδων Η ομάδα TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης κατέκτησε το ADAC Safety Award
Αθήνα, 11 Μαΐου 2010, Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο 26ος Ευρωπαϊκός Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell στην πίστα Eurospeedway, στο Lausitz της Γερμανίας στις 6-7 Μαΐου. Περίπου 213 ομάδες από 22 χώρες σχεδίασαν και κατασκεύασαν οχήματα που διαγωνίστηκαν με στόχο να καλύψουν τη μεγαλύτερη απόσταση με όσο το δυνατό λιγότερη κατανάλωση καύσιμου και χαμηλότερες εκπομπές.
Και φέτος η ελληνική αποστολή απαρτιζόταν από τις ομάδες:
TUC Eco Racing του Πολυτεχνείου Κρήτης, που συμμετείχε για τρίτη χρονιά.
NTUA Eco-Marathon του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που συμμετείχε για δεύτερη χρονιά
Το Πολυτεχνείο Κρήτης με το όχημα ΕR10 διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept αξιοποιώντας ηλεκτρικό κινητήρα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ενώ η πολύ μεθοδική και υψηλού επιπέδου μελέτη που έκανε για την ασφάλεια του οχήματος απέσπασε το Βραβείο Ασφάλειας του Μαραθωνίου, ADAC Safety Award!! Το Πολυτεχνείο Κρήτης κέρδισε αυτή την μοναδική διάκριση καταφέρνοντας να ενσωματώσει πολλές καινοτόμες και έξυπνες λύσεις ασφαλείας, όπως η κατασκευή και τοποθέτηση ρυθμιζόμενης κολώνας τιμονιού και η εμπρόσθια ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης για προστασία του οδηγού σε περίπτωση πρόσκρουσης, το αυτόματο άνοιγμα της καμπίνας του οδηγού για γρήγορη έξοδο από το όχημα καθώς επίσης η χρήση εξειδικευμένων αισθητήρων για τον εντοπισμό διαρροών καυσίμου.
Στην ομάδα συμμετείχαν ο καθηγητής Ν. Τσουρβελούδης & οι φοιτητές Γ. Τσινάρης, Β. Πλουμάκης, Δ. Ευσταθίου, Τ. Παππάς, Σ. Πιπερίδης, Γ. Στρατηγός. Επίσης & ο Χ. Σπανουδάκης. (Τα ονόματα από το περιοδικό traction magazine).
Σε όλους αυτούς αλλά & σε τόσους άλλους που δυστυχώς δεν γνωρίζουμε, πολλά συγχαρητήρια.
---- ----- ------- -------- --- ------- ----------- --------- ------- ---------- ---
Υπάρχουν σαφώς πολλές άλλες επιτυχίες & του συγκεκριμένου Πολυτεχνείου αλλά & άλλων Ελληνικών Πανεπιστημείων.
Το ερώτημα που θα τεθεί είναι γιατί η ανάρτηση αυτή στο χώρο της πολιτικής.
Και απαντώ :
1) Η γνωστοποίηση τέτοιων επιτυχιών δεν κάνει ποτέ κακό. Μια & σχεδόν όλα τα μμε δεν κάνουν τον κόπο να ασχοληθούν με τέτοια λαμπρά γεγονότα.
2) Πιστεύω ότι υπάρχει ένα πολιτικό υπόβαθρο που καλό θα ήταν (όποιοι θέλουν πάντα) να ασχοληθούν ασχοληθούμε. Τι εννοώ;
Υπάρχουν πάρα μα πάρα πολλά παραδείγματα Ελλήνων που έχουν τύχει μεγάλης διακρίσεως, κυρίως στο εξωτερικό. Και συχνά, πολύ συχνά, από Ελληνικά Πανεπιστήμια.
- Γιατί ΠΟΤΕ καμία Ελληνική κυβέρνηση δεν έδωσε ιδιαίτερη βάση & βαρύτητα σ’ αυτό;
- Γιατί ΠΟΤΕ δεν υπήρξαν ή δε δόθηκαν κίνητρα για μεγαλύτερη ανάπτυξη & παραγωγή αυτών των Ελληνικών τεχνολογικών, ιατρικών, επιστημονικών & άλλων ανακαλύψεων & εφευρέσεων;
- Γιατί ΠΟΤΕ όλα αυτά τα παιδιά δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν το όραμά τους στην Ελλάδα & κάποια απ’ αυτά είτε έφυγαν για το εξωτερικό είτε εγκατέλειψαν την προσπάθεια;
Υπάρχουν ακόμα πάρα πολλά γιατί, μην σας κουράσω.
Το μόνο που θα ήθελα να συμπληρώσω είναι ότι πριν κάποια χρόνια (’40 ’60) η Ελλάδα είχε μεγάλη βιομηχανία.
Παρήγαγε αυτοκίνητα, τρακτέρ, τανκς, αεροπλάνα, όπλα, λεωφορεία, φορτηγά, κ.α.
Τώρα ΤΙΠΟΤΑ.
Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις (οικονομική κρίση) επιτρέψτε μου να αναρωτηθώ με το «διαφημιστικό σουξέ» : Τυχαίο; Δεν το νομίζω.
ΕΧΟΥΜΕ ΤΑ "ΜΕΣΑ" ΑΛΛΑ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ ΠΑΝΕ ΟΙ ΜΙΖΕΣ! ΚΡΙΜΑ! Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΡΩΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ!
Αναγνώστης.....NTIKENS
EXEIS PARA POLY DIKIO FILE/FILI MOU! KAI SE AUTA POU PARATHETEIS KAI STO SYMPERASMA OPOY KATALIGEIS. DISTIXOS ANHKW STIN KATIGORIA AUTWN POU VRISKONTAI EKSO KAI POU AKOMI XEIROTERA THELOUN KAI DEN MPOROUN NA GIRISOUN PISO!KAI AN AUTO DEN EINAI KATANTIA TOTE TI EINAI...ANATHEMA TI MHDEIA TIN PSOROKOSTAINA! THA GYRISOUME OMOS MA OSOI GYRISOUME THA ERTHOUME GIA NA ALLKSOUME KATI KAI AUTI I ALLAGI EPIVALLETAI. PREPEI OI PROSPATHEIES MAS NA PIASOUN TOPO KAPOIA STIGMI! KALIMERA SE OLOUS KAI PSILA TA KEFALIA MAS OREE.
ΑπάντησηΔιαγραφήEYXARISTOYME GIA THN YPOSTIRIKSI SOY SE MIA ELLADA POU XOLENEI...MAKARI NA DRASOYME AMESA GIATI TO MELLON MAS XTYPA THN PORTA...KAI ME TROMAZEI..GIATI APO TO MATAKI POY TO KOITAW EINAI OLO ASXHMIA!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή